پرسش و پاسخسؤالات اخلاقیسؤالات ازدواج و زناشوییسؤالات گناهان

راه‌حل‌هایی برای دوری از شیطان و ترک گناه

پرسش:

سلام. من یه دختر ۱۷ ساله‌ام که حدوداً ۳ سال هست که این حس رو دارم؛ ولی به خدا قسم تا حالا ارتباط برقرار نکردم و خودارضایی هم ندارم. درضمن من تا ۱۰ سال دیگه نمیتونم ازدواج کنم. آیا آیه یا دعایی هست که بتونم جلوگیری کنم از حسم. اینم بگم که من موقع عادت‌ماهانه‌ام این‌جوری میشم چون نمیتونم نماز بخونم.

 

نام مرجع تقلید:

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی (حفظه‌الله تعالی)

 

پاسخ:

با عرض سلام و ادب؛

اینکه پاک دامن بوده‌اید جای خوشحالی و خرسندی دارد، خدا را شاکر باشید و این حالت را حفظ نمایید. به‌طورکلی توجه نمایید درصورتی‌که انسان دارای شناخت و معرفت بیشتر نسبت به خدا باشد و خداوند را در همه حالات حاضروناظر ببیند و از آثار و عواقب ناگوار گناهان در دنیا و آخرت اطلاع و آگاهی داشته باشد و لذت اطاعت پروردگار و لذت ترک گناه و لذت‌های زودگذر را بچشد، می‌تواند بر وسوسه‌های شیطان فائق آید و خود را به رشد و کمال و تعالی برساند. ضمناً لازم است بر انسان که مراقبت جدی داشته باشد و از زمینه‌های گناه و هرآنچه انسان را به سمت گناه جذب می‌کند، به‌شدت دوری نماید. اگر می‌خواهد سالم زندگی کند و پاک بماند، باید در راه رسیدن به این مطلوب مهم تلاش و کوشش کند. از عوامل و زمینه‌های گناه دوری نموده، آنچه اسباب تحریک دیو خفته نفس امّاره می‌شود را از سر راه بردارد. امّا اگر بخواهد با دوستان آلوده مجالست نماید، مثلاً به تماشای عکس‌ها و فیلم‌ها و سایت‌ها و برنامه‌های ماهواره‌ای فاسد و مُفسد بنشیند، از مطالعه کتاب‌های منحرف‌کننده خودداری نکند، و در مجالس آلوده به گناه، مانند عروسی‌های سراسر معصیت نیز حضور یابد، بی شک موفّق به حفظ خود نخواهد شد. مگر ممکن است انسانی که لباس سفیدی پوشیده داخل اتاقی پر از دود شود و لحظاتی در آن بماند و بدون کمترین آلودگی خارج گردد؟ اینها خُطُوات (گام‌های) شیطان است. این امور دام‌های رنگارنگ و پرجاذبه شیطان است که انسان را قدم‌به‌قدم به لبه پرتگاه نزدیک می‌کند و هنگامی که به پرتگاه رسید لغزش مختصری او را به درّه ضلالت و گمراهی روانه می‌کند. همچنین سعی کنید تمام نمازها، مخصوصاً نماز صبح را اول وقت بجا آورید و پس از نماز صبح دست راست را بر سینه نهاده، هفتاد مرتبه ذکر «یا فتاح» را تکرار کنید. سپس ۱۱۰ مرتبه صلوات بفرستید، و گاه نیز ذکر «لاحول و لا قوة الا بالله» را تکرار نمایید، و هر روز هرچند به مقدار کمی صدقه دهید. ان‌شاءالله این کار در رفع مشکلات شما مؤثر است. لازم است بیشتر از اینها به خداوند اطمینان و حسن ظن و توکل داشته باشید مشکل‌ترین کارها به اراده حق‌تعالی حل می‌گردد. ما هم برای موفقیت و خوشبختی شما دعا می‌کنیم. (۱)

خواندن  استمنا و خودارضایی بانوان ـ جنابت و احتلام بانوان در خواب

 

 

منابع:
(۱) احکام ویژه (۶۰۰ مسئله موردنیاز)، ص۳۷، با استفاده از م ۱ و ۳ / بخشی از مسائل کثیر الابتلاء، ویژه نمایندگان معظم‌له، ص۲۱، با استفاده از م ۱۸۸ / استفتاء خصوصی از معظم‌له، کد رهگیری: ۹۶۰۵۱۸۰۰۰۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا