پرسش و پاسخسؤالات ازدواج و زناشویی

خروج آب زیاد از بانوان حین ملاعبه ـ عدم خروج رطوبت در حال رسیدن به ارگاسم

پرسش:

سلام‌علیکم

رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: اگر زن به اوج لذت جنسی برسد و در آن حال مایعی از او خارج شود در حکم منی بوده و جنابت محقق شده و غسل بر او واجب می‌شود؛ ولی اگر شک کند که به این مرحله رسیده یا نه و یا شک در خروج مایع داشته باشد غسل واجب نیست. اوج لذت جنسی عبارت است از حالت ارضا و تشخیص آن به عهده شخص مکلف مى‌باشد.

حال سؤالم این است:

۱ـ اگر در حالتی از ملاعبه رطوبت زیادی خارج شود به‌طوری‌که صدق انزال کند؛ ولی خانم به آن حد از اوج لذت جنسی نرسد آیا باز هم جنابت محقق شده؟ (آن‌چنان که آیت‌الله سیستانی در این فرض احتیاط واجب دارند)

۲ـ خانمی می‌گوید من احساس می‌کنم در موقع رابطه جنسی با همسرم به بالاترین حد از لذت جنسی می‌رسم (البته شاید به نسبت بعضی خانم‌ها خیلی مرحله بالایی نباشد؛ ولی نسبت به خودش بالاترین درجه‌ای هست که در طی ده سال تجربه کرده) ولی مقداری رطوبتی که هم‌زمان با رسیدن به این حال خارج می‌شود بسیار کم است آیا جنابت محقق می‌شود؟ (به عبارتی، اوج لذت جنسی حاصل شده؛ ولی آبی خارج نشده یا مقدار یک قطره خارج شده است.)

خواندن  حکم غسل و وضو و پوشش برای تاتو بانوان

لطفاً دقیق پاسخم را بدهید. متشکرم

 

نام مرجع تقلید:

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (حفظه‌الله تعالی)

 

پاسخ:

با عرض سلام و ادب؛

پاسخ ۱ـ در فرض سؤال جنابت محقق نشده و غسل واجب نیست.

پاسخ ۲ـ درصورتی‌که در آن حال رطوبتی خارج نشده، جنابت محقق نشده؛ ولی اگر خارج شده باشد ولو کم، جنابت محقق شده و غسل واجب است. (۱)

 

 

منابع:
(۱) سایت استان‌ها، سؤالات سامانه جامع، بخش: ازدواج و زناشویی، سؤال شماره: ۱۱۶۷۰۵۶ / استفتاء خصوصی مکتوب از معظم‌له، شماره استفتاء: 2zzm5mz

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا