پرسش و پاسخسؤالات ازدواج و زناشوییسؤالات بانوانسؤالات گناهانسؤالات مختص بانوان و آقایان

حکم ترشح دختران با دیدن فیلم مستهجن ـ جنابت بانوان ـ دیدن فیلم و عکس مستهجن ـ توصیه رهبر انقلاب به جوانان

پرسش:

یکی از دوستانم دچار چنین مشکلی هست، خودش میترسید بپرسه،

نامه‌ای که نوشته رو بنده می‌فرستم تا جوابش به ایمیلش بره و بخونه. با تشکر

 

یه دختر مجرد و مذهبی هستم و با هیچ پسری ارتباط نداشتم. از سال ۹۳ با واردشدن به چت‌روم‌ها و سایت‌های مختلف از روی کنجکاوی حس جنسی تو من تحریک شد و به تقلید از اون عکس‌ها و فیلم‌ها با قسمت بیرونی واژن خودم بازی می‌کردم. به طوری  که فقط ی مایع بی‌رنگ میومد بیرون و گاهی هم بدنم سفت می‌شد نه همیشه.

بیشتر فقط سرگرمی و عادت بود تا لذت.

تا همین چند ماه پیش فکر می‌کردم این فقط ی سرگرمیه، آخه شنیده و دیده بودم ک برای خانم‌ها خودارضایی همراه با دخول در واژن و بیرون آمدن منی باید باشه و در این صورت غسل کردن واجب ميشه.

تا اینکه تو آبان‌ماه امسال یک کتاب احکام خوندم و خیلی از مسائل و احکام رو فهمیدم، ولی چند تا سؤال من باقی مونده هنوز و جوابشو نگرفتم از اون کتاب.

اول اینکه من بارها سعی کردم ترک کنم؛ چون مي دونم کار بدیه، ولی نتونستم، شده عادت برام، اگه انجام ندم خیلی به اعصابم فشار مياد.

شرایط ازدواجم ندارم متأسفانه.

دوم اینکه من فکر می‌کردم منی که از دختر میاد بیرون باید سفیدرنگ باشه و غلیظ، نه بی‌رنگ. البته چند ساعت بعد این کار یا فردای اون روز با راه‌رفتن یا پریدن یا دفع مزاج یه مایع سفید و غلیظ کمی از من خارج می‌شد.

آخه از خیلی سال پیش‌ازاین و قبل از اینکه درگیر این مسائل بشم من در طول ماه ترشحات سفیدرنگ رو کم‌وبیش داشتم که می گفتن برا خانوما طبیعیه و اون زمان اصلاً هیچ‌چیزی برام محرک جنسی نبود ک بخوام تحریک بشم.

برای همینم سر این مسئله هم فکر نمی‌کردم خودارضایی باشه و غسل واجب باشه برای نماز و روزه و عبادات.

البته گاهی که احتمال می‌دادم غسل احتلام انجام می‌دادم، ولی نه همیشه، ولی با خوندن اون کتاب متوجه شدم که باید غسل جنابت می‌کردم، درصورتی‌که فکر می‌کردم غسل جنابت برای متأهل‌هاست.

البته یه استادی هم می‌گفت باید با اوج لذت باشه بیرون آمدن منی که برای خانوما معمولاً اتفاق نمیفته.

این کار اوایل برای من سرگرمی بود و اصلاً لذتی در کار نبود، ولی الان دیگه لذت می‌برم، ولی نمی دونم اوجش ینی چی؟

باتوجه‌به اینکه خودم و خانوادم بسیار مقید و مذهبی هستیم و یکی از عذاب‌های زندگی من شده این کار و با توجه به شرایطی که توضیح دادم آیا تمام عبادات این چند سالم هیچ‌وپوچ شده؟ باید دوباره بجا بیارم؟ باید کفاره بدم؟ همممممشو؟!!!

چون بیماری صرع دارم، توانایی روزه رو ندارم، همین ماه رمضانشم دکتر چند ساله پیش گفته بود نگیر، ولی من می‌گیرم، حالم هم بد نميشه.

توانایی مالی برای پرداخت کفاره مالی هم ندارم، اگه به خانوادمم بگم باورشون نمیشه و فقط آبروم میره، باتوجه‌به اینکه اصلاً صلاح نیست مطرح بشه و فقط خراب‌تر ميشه اوضاع.

خواندن  استمناء

گاهی به حدی هست که تمام روز فکرم مشغوله و چند بار انجامش میدم و همچنان هم نیازم برطرف نمیشه، طوری که  اگه بخوام برای هر بار انجام‌دادنش برم غسل کنم خانوادم بهم شک میکنن و آبروم میره و امکان این نیست که روزی ۳ بار برم حموم برای غسل،

می‌خواستم ببینم اگه با اون شرایطی ک گفتم درصورتی‌که غسل بهم واجب بشه بجاش ميتونم تیمم کنم برای نماز و روزه‌ها و….؟

گاهی هم بدون دست‌زدن و کاری کردن، تحریک میشم و هزار جور فکر میاد تو ذهنم و گاهی هم بی‌دلیل و یهویی همون مایع بی‌رنگ و یا سفید خارج میشه ازم، در این حالتم غسل بهم واجب میشه؟

احکام عبادات این چند سالم با توجه ب این شرایطم چی ميشه؟

و در صورت ناتوانی در انجام‌دادن چه کارکنم؟

دیدن فیلم‌های مستهجن روزه را باطل می‌کند؟

 

نام مرجع تقلید:

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (حفظه‌الله تعالی)

 

پاسخ:

با عرض سلام و ادب؛

ترشحات و مایعاتی که از زن خارج می‌شود پاک است و موجب غسل نمی‌شود؛ بله اگر زن به اوج لذت جنسی برسد و در آن حال مایعی از او خارج شود، در حکم منی بوده و جنابت محقق شده و غسل بر او واجب می‌شود؛ ولی اگر شک کند که به این مرحله رسیده یا نه و یا شک در خروج مایع داشته باشد، غسل واجب نیست.

شایان‌ذکر است؛ درهرصورت استمنا و دیدن عکس‌ها و فیلم‌های مستهجن حرام است. در لحظه‌ای که برای انجام گناه وسوسه می‌شوید فکر خود را به‌گونه‌ای به امر دیگری مشغول کرده و درعین‌حال آثار شوم معنوی و اخروی گناه که از یک سو موجب دوری از حضرت حق و از سوی دیگر موجب استحقاق عذاب الهی است، در ذهن خود یادآوری کرده و با هوای نفس خویش به مبارزه برخیزید. مداومت در خواندن قرآن، شرکت در مجالس وعظ و خطابه، توسل به اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)، تلاش و جدیت در تحصیل و کسب علوم و معارف، اشتغال به کار مفید و هنرهای سودمندی چون خطاطی، نقاشی، صنعت و…، غافل نبودن از یاد مرگ و روز قیامت می‌تواند انسان را در این راه یاری کند. إن شاء الله توفیق ترک گناه نصیب شما شود. (۱)

برای اطلاع بیشتر از حکم شرعی مسئله موردنظرتان و حکم دیدن صحنه‌ی شهوت‌انگیز در خواب و احتلام و استمنا دختران و همچنین توصیه مقام معظم رهبری (حفظه‌الله تعالی) به جوانان اینجا را کلیک نمایید.

 

 

منابع:
(۱) سایت استان‌ها، ویژه نمایندگان مقام معظم رهبری، بخش سؤالات نمایندگی‌ها، شماره استفتاء: ۴۲۴۳۳۰ / اجوبة الاستفتائات، ص۳۴، س ۱۷۰ و ۱۷۱ / منتخب المسائل، ص۱۱، م ۵۱ / جواب‌های ثابت، ویژه نمایندگان کشوری مقام معظم رهبری، فصل ۲، (طهارت) ص۳، م ۱۸ / استفتاء خصوصی از معظم له، شماره استفتاء:  MJIYvbv59x4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا