سؤالات بازاریابی شبکه ایسؤالات دانشجویانسؤالات قوانین و مقرراتسؤالات معاملات

بازاریابی شبکه‌ای (نتورک مارکتینگ) و توصیه استاد در این زمینه

پرسش:

با سلام من دانشجوی ترم آخر کارشناسی معماری هستم یک نفر از دوستان به من پیشنهاد بازاریابی شبکه‌ای داده که او افرادی جمع کرده آموزش داده و سپس من نیز همین کار را انجام داده و همان‌طور که شما هم در جریان هستید تا خرید نشود هیچ پورسانتی هم داده نمی‌شود اسامی افراد موفق در این کار را هم به من معرفی کردند که یک نفر در یک ماه دویست و خورده‌ای میلیون پورسانت گرفته و نفر دیگری ۱۰۰ میلیون تومان ،من نامه‌ای که منتشر کرده آید را مشاهده کردم؛ ولی می‌خواستم مطمئن شوم که طرف این کار بروم یا نه؟ آیا کاملاً قانونی است؟ آیا درآمدش حرام نیست.

راستی شرکت بادران که در ایران کلی شعبه دارد را هم معرفی کردند.

 

نام مرجع تقلید:

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (حفظه‌الله تعالی)

 

پاسخ:

با عرض سلام و ادب؛

صورت شرعى ندارد و اين قبيل موارد بايد بر اساس قوانين مصوّب مجلس شوراى اسلامى و مورد تأييد شوراى محترم نگهبان باشد و در صورت نبود چنين قانونى، لازم است از طريق مجارى آن اقدام شود. (۱)

خواندن  فتوای رهبری در نتورک مارکتینگ (بازاریابی شبکه‌ای) و قانون شورای نگهبان

شایان‌ذکر است، متن استفتاء معظم له در صفحه اصلی همین سایت، سمت چپ، بخش استفتائات جدید موجود است. یا می‌توانید اینجا را کلیک نمایید.

برای اطلاعات بیشتر و اختلافات و فیلم سخنرانی استاد و مضرات و… اینجا را کلیک نمایید.

ضمناً توصیه مؤکد استاد این است که به این کارها نزدیک نشوید.

حتی اگر حلال هم باشد (که نیست) افراد فراوانی بوده‌اند که ضرر کرده و الان از اینکه وارد این شرکت‌ها شده‌اند پشیمان‌اند ولی آن مسئولین فقط موافقین را (که اندک‌اند) به شما نشان می‌دهند. دنبال درس و تحصیل خود باشید که این کارها شاید شما را از درس و تحصیل باز دارد.

انشا الله خداوند متعال به همه ما بصیرت در دین عنایت کرده و تعصب را از همه دور نماید.

 

 

منابع:
(۱) پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، بخش استفتائات، کد پیگیری: ـ 6f3c4b79c88b8463832ca20d51e905f9  سایت استان‌ها، ویژه نمایندگان، بخش سؤالات نمایندگی‌ها، شماره استفتاء: ۵۱۲۶۸۵  و شماره: ۵۴۳۳۶۷   و شماره: ۶۰۵۰۳۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا