پرسش و پاسخسؤالات بازاریابی شبکه ایسؤالات فرهنگی و اجتماعیسؤالات قوانین و مقررات

حکم شرعی فعالیت در شرکت یونیک فاینانس و قانون آن

پرسش:

با سلام محضر استاد مکرم حجت‌الاسلام‌والمسلمین راجی و نیروهای زحمت‌کش سایت

می‌خواستم بدانم فعالیت جدید یونیک فاینانس چه حکمی دارد؟

فتوای رهبری و آیت‌الله سیستانی.

لطف بفرمایید هر دو مرجع را بگویید. از دفاترشان در چند شهر هم پرس‌وجو کردم بلد نبودند. ممنونم

 

نام مرجع تقلید:

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی

 

پاسخ:

با عرض سلام و ادب؛

مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای:

میزان در این‌گونه امور، قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی می‌باشد و باید طبق آن عمل شود و ازآنجایی‌که شرکت “یونیک فاینانس” (unique finance) خلاف قانون و مقررات می‌باشد، و ورود به فعالیت این شرکت جرم محسوب می‌شود، جایز نیست. (۱)

 

حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی:

معظم‌له ورود به فعالیت شرکت “یونیک فاینانس” (unique finance) را اجازه نمی‌دهد. (۲)

 

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان خبر داد:

دستگیری ۲ فعال اصلی شرکت هرمی موسوم به “یونیک فاینانس

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان از بازداشت عوامل اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس خبر داد و گفت: این متهمان که قصد خروج از کشور را داشتند، در فرودگاه امام (رحمت الله علیه) و در لحظه سوارشدن به هواپیما بازداشت و روانه زندان شدند. محمدرضا حبیبی اظهار کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و اقدام به‌موقع دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرضا دو عامل اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: این متهمان که قصد خروج از کشور را داشتند و به تهران عزیمت کرده بودند، با اعطای نیابت به دادسرای عمومی و انقلاب تهران و همکاری یکی از معاونان دادستان کل کشور و سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در فرودگاه امام (رحمت الله علیه) و در لحظه سوارشدن به هواپیما شناسایی، بازداشت و روانه زندان شدند.

خواندن  استفاده از فیلترشکن تلگرام و غیره

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: متهمان با ادعای سرمایه‌گذاری در بازارهای بین‌المللی و خریدوفروش سهام شرکت‌های بزرگی از قبیل اپل و مایکروسافت و… در فضای مجازی اقدام به عضوگیری از افراد می‌کردند.

وی تصریح کرد: جامعه هدف آنها بیشتر پزشکان، مهندسان و افراد تازه بازنشسته بوده و با این شگرد که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در شرکت یادشده یک هزار دلار و شرط پرداخت سود هم عضوگیری حداقل سه نفر به‌عنوان زیرمجموعه است، فعالیت می‌کردند.

حبیبی با بیان اینکه مبالغی که این متهمان تحصیل کرده‌اند به بیش از میلیاردها تومان می‌رسد، عنوان کرد: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

وی تأکید کرد: با وجود هشدارهای مکرر در خصوص شگرد و حیله‌های برخی افراد سودجو در خصوص شرکت‌های هرمی و فاقد مجوزهای قانونی، هنوز برخی شهروندان فریب‌خورده و در دام این‌گونه افراد مجرم و فرصت‌طلب می‌افتند.

 

 

منابع:
(۱) سایت استان‌ها، ویژه نمایندگان مقام معظم رهبری، بخش سؤالات نمایندگی‌ها، شماره استفتاء: ۶۴۴۸۲۴ و استفتاء شماره: ۳۷۴۱۹۴ / آموزش مصور احکام، با استفاده از ص۵۸ / جزوه‌ی جواب‌های ثابت مقام معظم رهبری، ویژه نمایندگان، ص۱۵، با استفاده از م ۱۱۷ / استفتاء خصوصی از نماینده‌ی معظم‌له
(۲) استفتاء خصوصی مکتوب از معظم‌له / استفتاء خصوصی شفاهی از رئیس هیئت استفتائات معظم‌له / استفتاء خصوصی شفاهی از نماینده‌ی معظم‌له

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا