أعلم مراجع تقلید از دیدگاه علماء

حضرت آیت الله سید محمد رضا میبدی یزدی

باسمه تعالی

موضوع: اعلمیت حضرت امام خامنه ای (مدّظله)

مرحوم آیت الله سید محمدرضا میبدی یزدی

از شاگردان مبرز آیات عظام مرحوم سید عبدالهادی شیرازی، مرحوم شیخ محمد کاظم شیرازی، مرحوم سید ابوالقاسم خویی و سید یحیی مدرسی در نجف بود که قریب به ۷۰ سال تولیت مدرسه علمیه رضویه گرگان و امام جماعت مسجد جامع گرگان بود. در سال هایی که در گرگان حضور داشتیم، توفیق تلمّذ از محضر ایشان نصیبم شد. ایشان که از چهره های تاثیر گذار دینی، اجتماعی، سیاسی، انقلابی خطّه شمال کشور محسوب می شد، هم در انقلاب اسلامی و همراهی با حضرت امام رحمت الله علیه و هم تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب، پیشتاز بود. مستمراً در دعاهای خود برای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) دعا می فرمود و حامی جوانان انقلابی و موجب دلگرمی ایشان بود.

مرحوم آیت الله میبدی که از نظر مشی سیاسی در گرگان با مرحوم آیت الله طاهری گرگانی قرابت خاصی داشت، نسبت به مرجعیت امام خامنه ای تلاش و نمایندگی دفتر وجوهات معظم له ایشان را نیز داشت.

با اینکه برخی از روحانیون مسئله دار در گرگان تلاش داشتند این شهر را به حیاط خلوتی برای تجدید نظر طلبان و مدعیان دروغین اصلاح طلبی تبدیل کنند، اما ایشان مقتدرانه خود را سرباز ولایت و نظام دانسته و همواره مواضع حضرت آقا را تبیین می فرمود و فتنه انگیزی منافقین را خنثی می کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا