أعلم مراجع تقلید از دیدگاه علماء

حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر ابوترابی

پایگاه مركز اسناد انقلاب اسلامی: در بخشی از كتاب “زندگی و مبارزات حجت‌الاسلام سید علی اكبر  ابوترابی” كه توسط مركز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است که بخشی از آن را در زیر می‌خوانید:

ایشان زمانی كه بحث مرجعیت مطرح بود و آیت الله اراكی در بستر بیماری به سر می بردند و به دلیل كهولت سن جانشینی ایشان به مساله ای بحث برانگیز تبدیل شده بود بدون هیچ تردیدی مقام معظم رهبری را اعلم مراجع می دانستند.

درباره آن روزها آقای علیدوستی نقل می کند:

«سید (حجت الاسلام ابوترابی) به مناسبتی به قم مشرف شدند و در جلسه ای كه تقریبا با حضور همه ی روحانیون آزاده تشكیل شده بود سخنرانی كردند. پس از سخنرانی، دوستان او را همانند نگین انگشتری در میان گرفتند و شاید اولین سوالشان این بود كه به نظر شما تكلیف ما پس از رحلت آیت الله اراكی چیست و چه باید بكنیم. ایشان كه گویی منتظر این سوال بود، شروع به صحبت کرد و فرمود: «من در نامه هایی كه در این چند روزه خدمت آقا نوشتم، با عنوان مرجع و ملجأ شیعیان نوشته ام و خودم نیز در تقلید به ایشان مراجعه نموده ام». سپس برای گفته ی خود دلایلی آورد و فرمود كه آقا از نظر فقهی در حدّ دیگر آقایان است و عالم به زمان و آگاه به مسائل روز می باشند و اصل قضیه این است كه امروز تقویت ایشان، تقویت نظام است و بنا به فرموده ی امام حفظ نظام از اوجب واجبات است و برای شماها نیز هیچ جای بحث نیست كه باید تلاش كنیم تا ایشان تقویت شود. در حال حاضر هم باید از ایشان تقلید نمود».

 

 

منبع:
سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کد خبر: 150، تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ / کتاب “زندگی و مبارزات حجت‌الاسلام سید علی اكبر ابوترابی”، تدوین: جواد عاملی، ص 242 و 243

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا