احکام سیاسیپوستر

وظایف شرعی مسلمانان نسبت به جبهه مقاومت

بر همه‌ی مسلمانان “فرض” است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند. (۱)

 

وظیفه ی هر مسلمان در برابر این حکم حکومتی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دام ظله العالی

۱) انزجار قلبی از صهیونیست و رضایت قلبی از جبهه ی مقاومت.

۲) دعا جهت پیروزی مردم لبنان و نابودی رژیم غاصب اسرائیل.

۳) حمایت زبانی و هنری از مردم مظلوم لبنان؛ از جمله:

پاسخ به شبهات، جهاد تبیین و روشنگری؛ مانند:

آگاه کردن مردم به وجوب حکم شرعیِ کمک به مسلمان مظلوم نیازمند که مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است؛ و در این حکم مرز جغرافیایی دخیل نیست، بلکه کمک به کسی که نیازمند تر است ــ گرچه در کشور دیگر باشد ــ مقدم است.

آگاه کردن مردم به عدم حرمت (بلکه در بسیاری از موارد وجوب) موشک زدن مقاومت ؛ چرا که حزب الله، نوعاً مناطق نظامی آنان را مورد هدف قرار می‌دهد ــ نه مناطق مسکونی ــ و از طرفی اغلب زنان و کودکان اسرائیلی نیز افرادی نظامی می‌باشند.

آگاه کردن مردم به شبهه‌ی هزینه برای محور مقاومت با توضیح ذیل:

به إذعان ترامپ (Donald Trump) آمریکا برای نابودی ایران و به وجود آوردن خاورمیانه‌ی جدید، 7 هزار میلیارد دلار هزینه کرده و جمهوری اسلامی ایران 16 میلیارد دلار برای سوریه، عراق، لبنان و… هزینه کرد. و اگر ما این هزینه را نمی‌کردیم، حداقل برآورد خسارت مالی به اذعان سوزان مالونی (Suzanne Maloney) 592 میلیارد دلار بود. ضمن اینکه این مبلغ فقط از بودجه‌ی نظامی بوده است.

لازم به ذکر است امنیت با پول و مادیات قابل مقایسه نبوده و اگر صدها برابر این مبلغی که ادعا شده، برای امنیت دین و ناموس هزینه شود ارزش دارد. آنچنان که سیدالشهدا علیه السلام و یاران باوفای ایشان، سر به نیزه دادند، اما تن به ذلت ندادند.

۴) حمایت مالی از مردم مظلوم لبنان و جبهه‌ی مقاومت در حدّ توان.

۵) شرکت در راهپیمایی و تجمعات حمایتی از مردم مظلوم لبنان.

۶) عدم خرید کالاهایی که سود تولید یا فروش آنها نصیب صهیونیست می‌شود.

۷) جهاد نظامی؛ که بر همگان واجب کفایی است؛ البته برای ایرانیان لازم است مطابق مقرّرات و تصمیمات مسئولین با مديريت صحيح و انسجام نيروها و رعايت موازين جنگی و فرماندهی صحيح صورت بگيرد؛ نه به صورت پراکنده و بی نظم. (۲)

 

 

منابع:
(۱) مقام معظم رهبری، ۷ مهر ۱۴۰۳
(۲) استفتاء از مقام معظم رهبری، شماره سؤالات: ۶۶۵۰۹۱ و ۱۶۲۷۲۲۷ / مرکز پاسخگویی به سؤالات دفتر آيت الله العظمی مکارم شيرازی، کد رهگیری: ۱۴۰۲۰۷۱۸۰۰۷۹ / استفتاء مکتوب و شفاهی از مراجع معظم تقلید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا