أعلم مراجع تقلید از دیدگاه علماء

حضرت آیت الله علی مشکینی

باسمه‌تعالی

موضوع: اعلمیت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله)

مرحوم آیت‌الله مشکینی

حسب توصیه استاد عزیزمان مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی که می‌فرمودند ارتباط خود را با قم حرم مطهر کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها و مسجد مقدس جمکران زیاد کنید و در حاشیه آن هم به محضر علما و مراجع عظام تقلید در قم برسید و از ایشان بخواهید شما را موعظه کنند، از همین رو در روزهای تعطیل و غیردرسی خدمت بزرگان در قم کراراً می‌رسیدیم و استفاده می‌کردیم. چندین نوبت توفیق جلسات خصوصی و بهره‌مندی از فقیه عالی‌مقام حضرت آیت‌الله علی مشکینی رحمت‌الله عليه نصیبم شد.

ایشان ضمن موعظه منقلب می‌شدند و اشک از چشمان مبارکشان جاری می‌شد. حال بسیار خوشی داشتند و کلامشان چون از دل بود به دل هم می‌نشست. نکته حائز اهمیت در دیدار با ایشان این بود که آیت‌الله مشکینی از علم و تقوا و معنویت بالایی برخوردار بودند و از اساتید برجسته حوزه علمیه محسوب می‌شدند و بسیاری از مجتهدین از شاگردان ایشان بودند، امّا متواضعانه خود را مقلد رهبر معظم انقلاب می‌دانستند و بر اعلمیت و تبلیغ مرجعیت ایشان تأکید می‌فرمودند.

می‌فرمودند: آقای خامنه‌ای ۱۰۰ سال از زمان جلوتر است، لذا وظیفه همه امت اسلامی تبعیت محض از ایشان است.

 

—————————————————————————————————–

 

حضرت آیت الله علی مشکینی

بسم الله الرحمن الرحيم

بعد الحمدللّه و الصلاة والسلام على رسوله و آله

توضیح اینکه حضرت مستطاب آیة الله حاج سید علی خامنه ای (مدظله العالی) واجد مقام فقاهت و اجتهاد و قدرت استنباط احکام شرعیه که تصدی مقام معظم رهبری بدان نیازمند است می باشند، چنانچه معظم له حائز سایر شرایط ولایت امت و رهبری جامعه مسلمین نیز بنحو اوفی می باشند و این امر را خبرگان محترم رهبری از روی درایت و اطلاع خود و استفاده از بیانات و تأییدات رهبر عظیم الشأن راحل امام خمینی (قدس الله سره) در مواقع متعدده تأیید و تصویب نموده اند و لذا برای همه مسلمین جهان اعم از سنی و شیعه و به ویژه روحانیت محترم و علماء عظام فریقین (ایدهم الله تعالی) و بر همه کسانی که علاقه به دوام انقلاب اسلامی ایران و نفوذ و گسترش اسلام در جهان دارند و طالب امتثال اقيموا الدين و لا تتفرقوا هستند و میل به تحقق ليظهره على الدين کله دارند واجب مؤكد شرعی و عقلی است معظم له را به فقاهت و ولایت امر مسلمین بشناسند و بپذیرند.

توفیق همه پیروان قرآن مجید و مصلین الی القبله را از حضرت حق جل و علا خواستارم.

 

و السلام علينا و على عباد الله الصالحین 15/5/1369
على مشکینی 14/1/1411

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا