أعلم مراجع تقلید از دیدگاه علماء

حضرت آیت‌اللّه سید حبیب‌اللّه طاهری گرگانی

باسمه‌تعالی

موضوع: اعلمیت حضرت امام خامنه‌ای (مدّظله)

حضرت آیت‌اللّه سید حبیب‌اللّه طاهری گرگانی

نماینده فقید مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ۲۳ سالگی در نجف به درجه اجتهاد رسیده بود و از محضر اساتیدی همچون مرحوم حضرت آیت‌الله‌العظمی سید محمد شاهرودی، مرحوم آیت‌الله‌العظمی میرزا هاشم آملی و مرحوم آیت‌الله‌العظمی میرزا باقر زنجانی استفاده کرده بود. بنده سال‌ها توفیق تلمّذ در محضر این عالم مجاهد را یافته بودم که چهار نوبت این عالم جلیل‌القدر توسط منافقین ترور شده بود. ۷۳ نوبت از نجف تا کربلا و بالعکس پیاده مشرف و ۱۹ سفر از گرگان تا مشهد پیاده به زیارت امام رضا علیه‌السلام آمده بودند. ایشان که حافظ کل قرآن و مجتهد بودند، همیشه در دعاهایشان راجع به رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای این‌گونه دعا می‌فرمودند: خدایا رهبر و مرجع ما را در پناه ولیّت امام‌زمان ارواحنافداه حفظ بفرما.

با اینکه خود مجتهد بودند، همواره از رهبر فرزانه انقلاب به عنوان مرجع تقلید خود یاد می فرمودند. بارها از لسان ایشان که پدر سردار شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدطاهر طاهری مسئول عقیدتی لشکر ۵ نصر سپاه خراسان بودند و در عملیات خیبر به شهادت رسیدند شنیدیم که می‌فرمودند: حضرت امام خمینی (ره) معجزه قرن بودند، اما در طول دوره تحصیل در حوزه نجف (۱۷ سال و قم ۹ سال) در جهان اسلام کسی را به جامعیت حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ندیده‌ام.

خاطره دیگر از این استاد فرزانه اینکه در مسیر پیاده‌روی برای زیارت امام هشتم علیه‌السلام پس از بجنورد و پس از “بابا امان” در کنار جاده از حاشیه روستایی عبور می‌کردیم که بچه‌های آن روستا مشغول بازی بودند تا ایشان را دیدند دوان‌دوان به‌سوی ایشان آمده و سؤال پرسیدند: آیا شما آقای خامنه‌ای هستین؟ مرحوم آیت‌الله طاهری گرگانی فرمودند: خیر، بنده یکی از سربازان کوچک ایشان هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا